Fiets bekendmakingen en promoties
De mooiste parkeergelegenheden kunnen worden gecreëerd, de meest veelbelovende parkeerregels kunnen worden opgesteld, als de bezoeker van het gebied ze niet ziet of niet begrijpt, zal het niet succesvol worden gebruikt. Sterker nog, mensen kunnen geïrriteerd raken en de gemeente de schuld geven als het misgaat.
Goede communicatie, via de juiste kanalen, is daarom de sleutel. Dankzij een achtergrond in reclame en PR en
8 jaar ervaring bij de gemeente Amsterdam, kunnen we mooie en succesvolle voorbeelden laten zien.
Goede communicatie, via de juiste kanalen, is daarom de sleutel. Dankzij een achtergrond in reclame en PR en
8 jaar ervaring bij de gemeente Amsterdam, kunnen we mooie en succesvolle voorbeelden laten zien.
Promotie van het of the Parkeer & Loop systeem
Elke fietsstad kent de strijd: grote hoeveelheden fietsen die de drukke plekken bezet houden en de straten veranderen in een fietsparkeerchaos. Dat was ook in Amsterdam het geval. Dus gingen we all-in: een mix van fysieke aanpassingen en veel herkenbare communicatie om mensen ervan te overtuigen hun fiets van de drukke trottoirs te houden. En zo ontstond het Parkeer & Loop (P&L)-concept.
Het promoten ervan was een uitdaging. Want hoe informeer je een hele stad over dit nieuwe concept? We maakten posters, bureaustandaards en een commercial die online werd gebruikt. En ook nog eens in bioscopen werd afgespeeld.
Elke fietsstad kent de strijd: grote hoeveelheden fietsen die de drukke plekken bezet houden en de straten veranderen in een fietsparkeerchaos. Dat was ook in Amsterdam het geval. Dus gingen we all-in: een mix van fysieke aanpassingen en veel herkenbare communicatie om mensen ervan te overtuigen hun fiets van de drukke trottoirs te houden. En zo ontstond het Parkeer & Loop (P&L)-concept.
Het promoten ervan was een uitdaging. Want hoe informeer je een hele stad over dit nieuwe concept? We maakten posters, bureaustandaards en een commercial die online werd gebruikt. En ook nog eens in bioscopen werd afgespeeld.
Video commercial om de ondergrondse stalling te promoten.
Fiets lessen
Als de tak buigt, helt de boom. Maar wat als ouders niet goed kunnen fietsen? Waarschijnlijk leren hun kinderen niet fietsen, en zullen ze als volwassenen nog steeds niet kunnen fietsen. Ook in Nederland is dit bij veel bevolkingsgroepen het geval. Het beperkt deze jongvolwassenen in hun maatschappelijke betrokkenheid, waardoor het lastig wordt om te sporten, stages of banen te vinden en sociale contacten te onderhouden. Daarom heeft de gemeente Amsterdam ons gevraagd om fietslessen te organiseren in het multiculturele stadsdeel Zuidoost. Daarnaast verbetert het de gelijke kansen voor iedereen. |
Shared space Westerpark
Het Brettenpad is het meest gebruikte regionale fietspad tussen het centrum van Amsterdam en de westelijke steden. Hoe dichter bij het centrum, hoe meer gebruikers. Nabij het centrum kruist het pad het populaire Westerpark. Hier worden fietsers gecombineerd met verschillende andere gebruikers, zoals voetgangers, hardlopers en skaters. De gemeente heeft hier het pad verbreed om gemengd gebruik mogelijk te maken. Daarnaast zorgt de keuze voor asfalt en de toplaag voor zowel een parkgevoel als een zeer comfortabele rit. |