Bikenine
  • About Bikenine
  • Projects
  • bikecities
  • Contact

Fiets infra projecten

Voor de geavanceerde fietsstad is een goed fietsnetwerk essentieel. Goed ontworpen routes naar belangrijke bestemmingen en verbindingen met andere vervoerswijzen moedigen fietsen aan. Het opzetten van een netwerk hoeft niet ontmoedigend te zijn; het kan in stappen. Begin met het vrijmaken van een rijstrook voor fietsers of het aanleggen van fietspaden op de weg. Boekt u vooruitgang? Overweeg dan om een ​​fietsstraat te implementeren, waar de maximumsnelheid 30 km/u is en auto's te gast zijn. Elke locatie is uniek, maar er is altijd een oplossing.​

Picture
Picture
Fiets netwerk - "Groennet"
Wist je dat fietsers aantrekkelijke routes verkiezen boven de snelste? Ze zijn zelfs bereid om 5 minuten langer te fietsen, gewoon om een ​​prettige rit te hebben. Bovendien zijn fietsers over het algemeen vergevingsgezinder over fietsinfrastructuur als ze ervan genieten. Een manier om een ​​comfortabel en veelgebruikt netwerk te ontwikkelen, is door routes te upgraden door een interessante omgeving. We hebben dit in Amsterdam gedaan door deze routes te analyseren, de zwakke punten vast te stellen en ze te promoten bij potentiële gebruikers. Zo maken we blije fietsers en klimaatadaptieve omgevingen.

"Fietsstraat, auto te gast"
Picture
Amsterdam besloot om de autostraten op de hoofdfietsroutes (Plusnet Fiets) grotendeels te vervangen en bredere fietspaden aan te leggen. De auto mag er nog wel rijden, maar is 'te gast'. De fiets heeft altijd voorrang.
Picture
Picture

Picture
Er is niet altijd een oplossing. 
​
Of toch?
Het is niet wenselijk om groen op te offeren voor parkeerplaatsen, maar soms moeten er offers worden gebracht om trottoirs toegankelijk te houden. En dus veiliger.

Picture
Op een locatie waar door omstandigheden veel meer fietsparkeerplekken moeten worden gecreëerd, maar op het eerste gezicht geen ruimte is, kunnen ingrepen worden gedaan in de complete weginrichting. Uiteindelijk zijn hier in Amsterdam Zuid 1.200 fietsparkeerplekken bijgekomen zonder het park aan te passen of de straat te versmallen.

Picture
Infrastructurele aanpassingen ten faveure van de fiets
​
Bij herinrichtingswerkzaamheden, die eens in de 25 jaar moeten plaatsvinden, krijgt fietsruimte voorrang bij de nieuwe stratenindeling.
Follow our two-wheeled journey! 
We're on LinkedIn & ​Instagram and we post all kinds of fun stuff. 
Bikenine
​Lange Viestraat 2b

3511 BK Utrecht
Bikenine is born from and proud member of the Neuf Group. Check them out!
  • About Bikenine
  • Projects
  • bikecities
  • Contact